بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

شبکه ی یک، پارک ملّت

زوج جوانی به همراه خانواده هایشان مهمان برنامه بودند. بیشتر صحبت ها درباره ی این بود که این دو نفر چطور با هم آشنا شدند و ازدواج کردند. بحث به شرایطی رسید که پدر عروس برای ازدواج گذاشته بود.

پدر عروس [با افتخار]: من شرط کردم که چادرِ دخترم هرگز نباید از سرش برداشته شود.
همه سرهایشان را به نشانه ی تأیید و تحسین تکان می دهند. مجری که خود را شگفت زده نشان می دهد از ایشان توضیح می خواهد که چطور دست به چنین حرکت انقلابی ای زده اند؟! و پدر عروس توضیح می دهد... .
بعد از دقایقی مجری اعلام می کند که همکارانش کلیپی از زندگی این زوج جوان تهیّه کرده اند که می بینیم:

کلیپ: مرد جوان داخل اتاق خانه شان در حال کار با رایانه ی شخصی خود هستند که خانم جوان با یک لیوان چای وارد اتاق می شوند!!!!!!! البته یک لیوان چای اینقدر تعجب ندارد، شاهکار برنامه اینجا بود که عروس خانم نه با چادر مشکی، نه با چادر نماز، و نه با چادر سفید گل گل دارِ خانگی، بلکه با لباس دیگری غیر از چادر-هرچند پوشیده- جلوی دوربین حاضر شد. و...

نتیجه ی اخلاقی: اگر حضور در یک کلیپ چند دقیقه ای، آن هم مستند تا این حد تأثیرگذار است پس به بازیگران زن سینما باید بیشتر حق بدهیم!!

..................................................................

پـ .نـ :
گفت: واسه طنز نوشتن موضوع پیدا نمیشه.
گفتم: اتفاقا نظر من برعکسه. اصلا نیاز نیست زحمتی بکشی. فقط بشین پای تلویزیون، چیزهایی که جالب به نظرت می رسه نقل کن، همین! شیوه های طنزپردازی رو هم کلّهم بی خیال... .

بی تعارف

چادر

سینما

طنز

نظرات  (۱۳)

بابا اینقدر گیر نده!
بزار خوش باشن!
سلام
حس می کنم واقعاً فرد باید دارای یک ثبات شخصیت و خودسازی عمیق باشد که بتواند خود را حفظ کند.

دست مریزاد

عکس کودکان بحرینی هم سنگین بود...
یا علی


پاسخ:
یا زینب
۱۹ بهمن ۹۰ ، ۰۸:۰۳ سیدحسین رضویان(الیت10)
سلام نگارش زیبایی بود.


پاسخ:
سلام، لطف دارید.
سلام
یه خورده دیر مطلب رو گذاشتی ...
هر چند که مطلب ارزش انتشار داشته باشه ... اما نباید صبر کنیم تا یه نفر مشکل دار بشه بعد بقیه کارهاش رو لو بدیم ...
یا علی


پاسخ:
راستش درسته، خیلی وقته این موضوع پیش اومده و من خیلی سعی کردم که از ذهنم پاکش کنم اما نشد... در ضمن موضوع اصلی این مطلب، نقد برنامه ی پارک ملّت نیست!
سلام، می بخشید ولی یه سوال منطقی داشتم روم به دیوار:
(حد تاثیرگذاری) در نتیجه ی این قیاس حد وسطه؟ اگه نیست چیه؟ از کجای این مطلب یه دفعه پیداش شد؟!
أی: حد تاثیرگذاری چه ربطی داره؟!


۲۰ بهمن ۹۰ ، ۰۰:۱۰ دختر چادری
دیگه عادت کردیم به این جور چیزا....
معنی شرط رو هم فهمیدیم و همچنین معنی هرگز را!!!
سلام مطلب بسیار مفید و زیبایی بود ممنون



سلام
ممنون
تلویزیون که نگو خونه خاله اصلا مردم ر و به تمسخر گرفتن کل هنرشون امسال اینه که فیلمهای سالهای قبل رو دوباره پخش کردن نه که خیلی جالب یا هر کسی یه قابلمه برداشته و با هم اشپزی میکنن وبعدش دور هم نوش جان می کنند .
یا چند نفر درست هم عقید ه هم دور هم میشینن و با هم بحث می کنن بحث های یک طرفه یا خاطره گویی .
خودشون برنامه درست میکنن و برای خالی نبودن عریضه تو صرفا جهت اطلاع و خنده بازار به طنزش میگیرن مثلا بگن ما هم هستیم ماشالله تا دلت بخواد هم خاله پیدا کردیم اونم چه خاله هایی خدا حفظشون کنه اینجوری میخوان فرهنگ اسلامی رو ترویج بدن اینجوری میخوان ارمان شهدا و جانبازان و جنگ رو به نسل جوون نشون بدن می خوان ارمان امام رو به جهان بشناسونن .
برنامه راز اونطوری برنامه دیروز امروز فردا هم که چی بود چی شد بگذریم .
ممنون که اومدی



۲۳ بهمن ۹۰ ، ۱۰:۳۹ مدعی عاشق ولایت
هوالحق
ما که عادت کردیم...
چهارشنبه عقدم بود و تمام فامیل میگقتن حجابتو در حد گردیه صورت حفظ کن حالا که میخوای عقد کنی.......
کلی دلم گرفت اما انجام ندادم و همسرم بعد از عقد بهم گفت:
به خاطر این نوع حجابت بهت افتخار میکنم..
نمیدونم چرا اینو گفتم اما حس میکنم خدا به وعده اش تو قرآن عمل میکنه و هم کفو میده.
تمنای دعای فرج.


پاسخ:
و تمنای دعای فرج...
۲۴ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۲۰ زینت زن=حفظ حجاب ((hejabpix))
سلام
والله چی بگم.
شاید منظور این پدر این بوده که تو شرایط اجتماع چادر از سر دخترش
برداشته نشود.
جلوی دوربین باید زندگی عادی را نمایش داد.
یا زهرا(س)


بسم رب العلی
با مطلب تی وی اسلامی بروزم و منتظر یاریتان
یا علی
سلام از کوزه همان برون تراود که در اوست آدمی که فکرش درست نباشه بهتر از این برنامه نمی سازه من موندم که چرا آقای ضرغامی رئیس صدا و سیما فکری به حال این کوزه ها نمی کنه شاید خودشم تو کوزه باشه شایدم می خواد که طنز نویس های جوانی مثل شما بدون سوژه نمونید .خدا عالمه


۰۵ اسفند ۹۰ ، ۱۶:۲۳ یکی همین حوالی
سلام..
جالب بود!!هه

ممنون

موفق باشید


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">