بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

نویسنده ی این وبلاگ بعد از پیگیری خبرهای انتخاباتی و با مروری بر خبرهای گذشته، با چشمانی درشت و دهانی باز، از اظهار نظر بعضی از آقایان همچنان متعجب مانده است. بخوانید و تحلیل کنید، شاید شما بتوانید نویسنده را از این تحیّر، نجات دهید. البته همانطور که می دانید با اعلام نهایی لیست نامزدهای انتخابات در استان گیلان و تیزبینی های شورای نگهبان، ردّ صلاحیت شدن افرادی مثل آقایان قهرمانی، رمضانی، قربانی و خاکسار قطعی شد.

بخشی از سخنان حضرت آیت الله قربانی در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش:   )منتشر شده در تاریخ سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ توسط وبگاه گیلانیان)

حالا هم می‌دانید و هم می‌بینید در این همه تحریم‌ها، این همه تبلیغات سوء و ماهواره‌ها علیه ما، انتخابات هم در پیش داریم، باید خیلی مراقب باشیم. رفیق بازی‌ها نباید ما را از تقوی بیرون بکند، باید براساس حق و عدالت و انصاف رفاقت کنیم، هرکس از ناحیه شورای نگهبان تأیید شده، مردم به او رأی داده‌اند ما هم با او همکاری می‌کنیم.

بخشی از  سخنان حضرت آیت الله قربانی در منبر نماز جمعه قبل از اعلام نهایی شورای نگهبان: (منتشر شده در تاریخ یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ توسط وبگاه گیلانیان)

- من در انتخابات با این سختگیری‌ها موافق نیستم که ۲۰۲ نفر نام نویسی بکنند ولی با اشکالات بنی اسرائیلی تنها ۹۵ نفر را قبول بکنند!

- ما برای مجلس معصوم نمی‌خواهیم، عادل هم نمی‌خواهیم، ظاهر الصلاح و دیندار می‌خواهیم. لازم نیست تلفنش را شنود کنیم ؛ لازم نیست عکسش و فیلمش را مخفیانه بگیریم؛ این کار ، کار درستی نیست.

- اگر کسی یک اشتباهی کرد ، او را بخواهید و نصیحت بکنید که یک چنین گزارش‌هائی در حق شما شده‌است؛ اما شما بیایید همان را معیار قرار بدهید ، میان ۲۰۳ نفر کاندیدا ۹۵ نفر را بپذیرید. اگر اینهائی را که تأیید کردید از دوستان شما نبودند چطور در گذشته همین شماها این ها را رد کردید ولی این دوره آمدید آنها را تأیید کردید ! این چجوری هست ؟ رابطه هست؟ سفارش هست؟ دوستی هست؟

- ما که بعد از خدا این مردم را داریم ، وحدت ملی ما را از بین نبرید، سختگیری بی‌اندازه نکنیم، سعی کنیم افراد شایسته برای مجلس بروند و خدمتگزار باشند. آن عده‌ای که رد شده‌اند هر کدام امتی و طرفداری دارند؛ توصیه می‌کنم به شورای نگهبان مراجعه کنند؛ در شورای نگهبان مجتهدان عالیقدری هستند، در رأس آنها حضرت آیت الله جنتی ، آن انسان فرشته خصال در برابر همه دشمنی‌ها در سایه رهبری ایستاده‌است مراجعه کنید. بروید مشکلاتتان را به بالا منتقل کنید و آنها هم عادلانه پرونده شما را رسیدگی خواهند کرد. از انقلاب و تندروی‌های بعضی زده نشوید. خیال نکنید رهبر این کارها را قبول دارد؛ خیال نکنید شورای نگهبان با این فلفلی مزاج‌ها موافق هستند. نه  در رأس کار بزرگوارانی هستند.

بخشی از سخنان حضرت آیت الله قربانی در منبر نماز جمعه بعد از اعلام نهایی شورای نگهبان :  (منتشر شده در تاریخ جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ توسط وبگاه گیلانیان)

. ممکن است به بعضی ها ظلم شده باشد که شد - بنده فرزند استانم و جامعه را می شناسم ؛ به بعضی ها ظلم شد ؛ شایستگی داشتند ولی یک عده تنگ نظرها آنها را مضر به حال خودشان دیدند و حذف کردند . به همان ها هم می گویم . اگر به شما ظلم شد به حساب اسلام نگذارید و با اسلام قهر نکنید .

- شورای شش نفره به علی (ع) به عنوان خلیفه مسلمین رأی ندادند به دیگری رأی دادند و علی بیست و پنج سال خانه نشین شد اما با نظام قهر نکرد . وقتیکه برای فتح ایران نیرو خواستند امام حسن را با سربازان عمر فرستاد و به او عمر گفت تو نرو ، تو سنبل اسلامی و اگر تو کشته بشوی برای اسلام ضرر دارد . یعنی با اسلام قهر نکرد.

................................................

البته ناگفته نماند که حضرت آیت الله قربانی در تمام سخنرانی های خود به لزوم شرکت در صحنه ی انتخابات تاکید داشتند و در سخنان اخیر خود فرمودند:

- وعده ما روز ۱۲ اسفند ، سر صندوق ها . از نماز واجب تر است . نماز یک وظیفه شخصی است اما این یک وظیفه ملی و جهانی است . اگر ما شرکت نکنیم اوباما خوشحال می شود ، سارکوزی خوشحال می شود ، مرکل خوشحال می شود ، شیطان ها خوشحال می شوند ، اگر شرکت کنیم پوزه همه آنها را به    خاک  خواهیم مالید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">