بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

گفتم: «روزه نمی‌گیری لاأقل حرمت ماه رمضون رو نگه‌دار!»

گفت: «باشه»، سرش را انداخت پایین و به آرامی رفت.

سر محلّه ایستاده بود و در کمال پُررویی شیشه دلستری را سَر می‌کشید. ترسیده بودم از این که بخواهم آدمِ لاتی را نهی از منکر کنم که هیکلش دوبرابر من که نه، سه برابر من بود. قلبم تند تند می‌‎زد و نمی‌دانستم چه چیزی پیش می‌آید؛ یا دعوایی حسابی می‌شد و چوب مفصّلی می‌خوردم و یا همانی می‎‌شد که شد (البته احتمال این که طرف را بزنم و ناکارش کنم هم هرچند خیلی کم اما بود که البته در این صورت با توجه به تناسب هیکل‌های‌مان، الان باید شرح یک معجزه را برای‌تان می‌نوشتم!).

قبل‌تر از این همیشه مردّد می‌شدم که الان باید نهی از منکر کنم یا فایده‌ای ندارد و تکلیفی ندارم اما یک چیزی همیشه به من می‌گفت نکند از ترس، واجبم را ترک کنم تا این‌که امروز نتوانستم کوتاه بیایم. روزه‌خواری یک جورایی فرق می‌کند مخصوصا این‌که طرف حساب با پُررویی و گردن‌کلفتی انجامش دهد. از دست خودم خوشحالم که به تکلیف عمل کردم و ناراحتم از اینکه چرا قبلش می‌ترسیدم!

امروز چندین و چندبار جمله‌های آدم گستاخی در ذهنم مرور شد: «این تو هستی که باید حجابتو برداری، اینجا دیگه جای شماها نیست، این شماها هستید که باید از اینجا بروید، شماها چند نفری بیشتر نیستید، بمانید خودم چادر از سرتان می‌کشم و...» (+)

::

دلستر

::

پ.ن:

+ خدایا! ایمانی کامل و دلی قرص می‌خواهم تا آن‌چنان رفتار کنم که تو می‌پسندی... .

+ ‌نمی‌گذارم امر به معروف و نهی از منکر در این شهر بمیرد! (+)

+ دانلود کلیپی زیبا از آقای قرائتی درباره‌ی روزه‌خواری (+)

نظرات  (۷)

سلام و خسته نباشید و قبولی طاعات و عبادات با مطلبی با عنوان
کُلَنا عَباسُکَ یا زِینَب به روز هستیم . منتظر حضور شما هستیم .
http://donyayerahrah.ir/1392/04/%DA%A9%D9%8F%D9%84%D9%8E%D9%86%D8%A7-%D8%B9%D9%8E%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%8F%DA%A9%D9%8E-%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D9%90%DB%8C%D9%86%D9%8E%D8%A8/
پاسخ:
سلام
خدا قوت
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۶ مـَـ ه جَـبـیـטּ
تأسف بار ..


۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۰ سیدمحمد عقیقی

سلام

امروز خواستم ی متن یا مقاله درباره طلبگی بنویسم ولی دیدم بهتره اوّل ببینم طرز تفکر آدما درباره این موجودات به قول خودشون مبهم و ساده (طلبه ها) چیه و چی شد که اینطور شد !!! . حالا میخوام ی سوال کنم . از همه کسایی که خودشون طلبه هستن و از همه کسایی که حوصله دیدن ریخت طلبه ها رو ندارن . از کسانی که متحجر هستن و از کسانی که نواندیش اند و از کسانی که ادعای روشنفکری دارن . من فعلاً هیچ قضاوتی درباره طلبه ها نمی کنم تا ببینیم نظرات شما چیه ولی خب نظر منم تابع نظر دیگران نبوده و نیست .

سوال : نظر شما درباره یک طلبه چیه و چرا ؟؟ و چه انتظاری از یک طلبه دارید یا میشه داشت ؟؟

تذکر : همه جور عقائد و نظر پذیرفته میشه بجز توهین .


پاسخ:
سلام
متاسفانه یا خوشبختانه فعلا نظرم نمیاد!
موفق باشید.
۰۴ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۰۹ در خطاب او انگشتهای من از هوش رفتند...
سلام
طاعات و عبادات قبول...
مطلب خوب و بجایی و ذکر کردین...
راستی این بیت  از امام خمینی (ره) و خیلی دوست دارم:
در میخانه گشایید به رویم شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم...
در پناه خدا...

پاسخ:
سلام
طاعات شما هم قبول باشه.
بیت زیباییه واقعا
موفق باشید.
سلام
ممنون مطلب خوبی بود
و ماجرای تاسف بار که چند روز قبل اتفاق افتاد...

ولی یه سوال آخه با شرایط موجود چطوری میشه امر به معروف و نهی از منکر کرد؟؟؟

این یک واجب دینیه که فلسفه ی قیام عاشوا هم همین بوده

اما با نادیده گرفتنش الان به همچین وضعی گرفتار شدیم....!

من به شخصه حتی نمیتونم به نزدیک ترین افراد خانوادم هم بعضی چیزا رو بگم!

موفق باشید

یا علی
پاسخ:
سلام
واقعا سخت شده. ولی حیفه آدم اگه می‌بینه می‌تونه یجوری با صبر و حوصله و متاسب با آدمش نهی از منکر کنه این کارو انجام نده.
خدا کمکمون کنه.
یا زینب.
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۱۴ عارف عبداله‌زاده
(:
زیادی ما به ایمانِ ماست، نه به تعداد...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">