بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

مسئولین عزیز! یه نگاهی به دور و برتان بیندازید.

اینجا گیلان است و این اولین باری نیست که جاده ای به نشانه ی اعتراض بسته شده. این اولین باری نیست که کارگران ِ یک شرکت ماه ها حقوق نگرفته اند. وقتی کارگری می گوید: «قدرت خرید یک نان را نداریم»، من مانده ام چرا شما خجالت نمی کشید؟!

کارگران کاشی گیلانا

اینجا گیلان است و از اواخر دولت اصلاحات، صدای شکستن استخوان پوک شده ی ادارات یکی یکی درآمد و بعد از آن چیزی نشنیدم جز صدای ناله ی کارگران و وعده های مسئولین استان! همین مسئولینی که این روزها دائما حرف از صنایع سنگین و پتروشیمی می زنند.

اینجا گیلان است و این قصه سر دراز دارد؛ الکتریک رشت(+) ، صنایع پوشش(+و+)، کنف کار(+)، پشتیبانی صنعت برق گیلان(+)، چینی گیلان(+) و خیلی از شرکت های دیگری که عاقبت به خیر نشدند... . مسئولین عزیز! لطفا به داد ِ کارگر کارخانه ی کاشی گیلانا برسید؛ کارگری که بعد از مصاحبه، به خبرنگار گفت: «این گزارش را به شکلی انعکاس دهید که آبروی نظام و مملکت حفظ شود.»(+) یادتان باشد این ها همان حماسه سازان هشتم دی هستند که باید دست تک تکشان را بوسید و ما هشتم دی سال 89 رفتیم خدمت رهبر انقلاب تا بگوییم: «مجتمع آدینه، نیازمند کمک های مالی است!»(+).

بی تعارف
دوره های قبلی انتخابات تا می گفتند: «صالح مقبول»، سریع می گفتیم: «نه آقا! این حرفا چیه؟ تا وقتی اصلح هست چرا باید به صالح رای بدیم؟ ما وظیفمونو انجام می دیم.» و می بینید که این روزها تمام ِ سعی ِ جبهه پایداری بر اثبات وجه شرعی ِ رای دادن به اصلح است.
حالا یک سوال؛ به فرض که جبهه پایداری به درستی مصداق اصلح را آقای لنکرانی تشخیص داده باشند و از انتخابشان هم برنگردند تا دم انتخابات که باز هم به فرض، رقیب اصلی اصولگرایان آقای هاشمی باقی بماند، اگر آقای سعید جلیلی هم با مقبولیت و محبوبیتی که دارند جزء گزینه های اصولگرایان باشند و همه ی نظرسنجی ها و قرائن، دال بر این باشد که مقبولیت آقای جلیلی قطعی است و حضور آقای لنکرانی فقط باعث شکسته شدن رای اصولگرایان می شود، آیا باز هم صالح مقبول اولویت ندارد؟! (همه ی این ها به فرض اصلح بودن آقای لنکرانی از نظر جبهه پایداری است و نام بردن از کاندیدا صرفا برای رسیدن به مناسب ترین جواب است.)

صالح مقبول یا اصلح غیر مقبول؟ یا بستگی داره به شرایط؟ داریم اصلا؟!





::
پ.ن:
دلم سامرا میخواد... . سامرا ندیده از دنیا نری، صلوات!
بی تعارف

چقدر خوب است که مدیر یا مسئولی برای عرض اردات، انجام وظیفه اخلاقی و ادای دینِ شرعی‌اش، به دیدار ِخانواده شهیدی می‌رود و دست‌بوس ِ پدر و مادر شهیدی است که امروز، امنیت و استقلال کشورمان را مدیونش هستیم. گرفتن چهارتا عکس در این مجلس برای یادگاری یا احیانا گزارش کار هم خیلی چیز بدی نیست. اما خدا نکند همین مدیر یا مسئول، صرفا برای نگه داشتن تابلویی ریاکارانه و به قصد تهیه گزارش کار، بخواهد منزل شهیدی را با نفس های خود آلوده کند!

ادعا نمی کنم که می توانم نیت افراد را تشخیص دهم ولی وقتی عکس‌های دیدار مدیر و معاونین یکی از ناحیه‌های آموزش و پرورش شهر رشت را با خانواده شهید بزرگواری دیدم، بیشتر از پیش متنفر شدم از سیستم مسخره‌ی گزارش کاری ادارات و سازمان‌های کشور. کسانی که می‌خواهند با آمارهایشان به آرمان‌ها برسند. کاش قدری می‌فهمیدند و جلوی خانواده‌ی شهید، کاغذ گزارش‌شان را تابلو نمی‌کردند!

اردات مقوایی 1

اردات مقوایی 2

::
پ.ن:
- این‌قدری که از این جور موضوعات کوچیک، ناراحت میشم از کاندیدا شدن هاشمی و مشایی نمیشم!
- نوشته ای قدیمی: شهدا را تابلو نکنید، لطفا!
بی تعارف
نمودار توجه مسئولین



::
پ.ن:
بازم خداروشکر انتخابات هر چهار سال یه بار برگزار میشه!
بی تعارف

امروز رئیس جمهور اومد رشت. خیلی ها شلوغش کردن که جمعیت ِ زیادی استقبالش نیومده...

آدم باید کور باشه این همه گرفتار رو نبینه؛ گرفتارهایی که توی این هشت سال فقط امیدوار شدن!

::

اعتراض استقبال کنندگان

::

پ.ن:

تصویر ِ داد و فریاد افرادیه که میخواستن خواسته شون رو به دکتر احمدی نژاد بگن و باعث شدن چند بار سخنرانی ایشون قطع بشه... با تشکر از شبکه باران!

 

بی تعارف


«رقابت این نیست که کسى اثبات خود را متوقف بر نفى دیگرى بداند.»



امام خامنه ای 90/10/19


.......................................

پ.ن: لطفا این جمله را با آب طلا بنویسید. قابل توجه کاندیداهای راسته ی زرگرا !

بی تعارف

دو نفر باشن ولی مرد باشن!




................................
پ.ن: از وقتی فهمیدم تعداد اعضای شورای شهر رشت از 9 نفر به 15 نفر تغییر کرد، این جمله توی ذهنم اذیتم میکنه!!
بی تعارف