بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

اصلا آمریکایی‌هایی حق دارند ابوطالبی را به کشورشان راه ندهند.(+) آن‌ها حق دارند رسوایی بزرگ 13 آبان سال 58 را همیشه به یاد داشته باشند، حق دارند تا آخر عمر وقتی عدد 444 را می‌بینند به یاد روزهای دستگیری جاسوسان خود در ایران بی‌افتند.(+) حق دارند با خوی مستکبرانه‌ی خود در پی هر فرصتی به فکر تلافی افشاء اسناد محرمانه سیا توسط دانشجویان ایرانی باشند. اصلا هر دولت و ملتی حق دارد تاریخ کشورش را فراموش نکند و تعاملش با دولت‌های دیگر تحت تاثیر سابقه‌ی تاریخی‌شان باشد. همین‌طور ملت ما حق دارد تک تک جنایاتی را که دولت آمریکا در 60 سال مبارزه علیه ایران به کار بسته است، فراموش نکند اما بعضی وقت‌ها به نظر می‌رسد رجال سیاسی ما حافظه‌شان خوب کار نمی‌کند و لبخندهای‌شان را بی‌موقع خرج می‌کنند! البته با توجه به عملکردشان شاید اصلا خودشان هم نمی‌دانستند که ابوطالبی در جریان تسخیر لانه جاسوسی نقش داشته و آمریکایی‌ها هم روی این موضوع حساسیت زیادی دارند وگرنه او را پیشنهاد نمی‌دادند. حالا خودشان مانده‌اند که چه کنند!(+)

::

تسخیر لانه جاسوسی

::

در این یک مورد به دولت‌مردان کشور عزیزم توصیه می‌کنم از آمریکایی‌ها یاد بگیرند و تاریخ بین دو کشور را هیچ‌گاه فراموش نکنند؛ اصلا سیاهه جنایات آمریکا (+) را یک طرف بگذارند و فقط عدد 655 را به خاطر بسپارند؛ آمریکا همان کشوری است که پرواز شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر را در خلیج فارس سرنگون کرد و 290 سرنشین آن را که 66نفرشان کودک بودند، به قتل رساند و علاوه بر اینکه مسئولیت این جنایت را به عهده نگرفت و از ملت ایران عذرخواهی نکرد، به فرمانده آن ناو جنگی مدال شجاعت داد. پس لطفا شما هم هر وقت می‌خواهید لبخند بزنید، 655 را فراموش نکنید!

::

655

655

655

::

پ.ن:

+ مرگ بر آمریکا...

نظرات  (۱۵)

سلام
واقعا دوس دارم یه حرفی بزنم اما فقط حرص میخورم ...
نمیدونم باید چیکار کنیم؟!
والله از بس دوستان روشنگری کردند دیگه نیاز داریم عینک آفتابی بزنیم تو این روزگار ... اما هنوزم بعضیا خودشون رو به کوری می زنن ...
یه وقتایی دلم میخواد از ته ته دلم نفرینشون کنم ...
خدایا کمک کن ...
یا علی
پاسخ:
سلام
إن‌شاءالله که حل میشه...
یا علی
۲۷ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۱۳ چشم چشم دو ابرو
الهی ...
آنهایی که قابل هدایت هستند هدایت شوند انشاالله ...
درغیر این صورت از صحنه روزگار محو ...
انشاالله ...

آخ که یه چیز نوشتم و دوباره حذفش کردم ...
کاش بعضی ها هم چشماشون رو باز کنن ...
بیخیال ...

باربط ( + )
پاسخ:
الهی آمین ( با صدای دسته جمعی) :|
۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۳ محمد علی ملکیان
آفرین. بسیار به جا و جالب بود
به قول شاعر
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستمکاری بود بر گوسفندان
پاسخ:
ممنون...
سلام
من از دست بچه هاتون و خودتون دلخورم......
پاسخ:
سلام
اتفاقا منم از دست بچه‌هامون و خودمون دلخورم...
۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۳۱ محمدجواد کرامتی
دوست دارم به بعضیا فحش بدم!!!
فقط فحش!!!
پاسخ:
خودتو کنترل کن پسر! :)
:-|
پاسخ:
بد میگم؟!
سلام
مرگ بر امریکا...
یاا...
پاسخ:
سلام
مرگ بر حقوق بی بشر!
:)
می ترسم بگم نظرم نه 180 درجه، یه 90 درجه ای متفاوته دوستاتون فحش بدن! همه عصبانین هی میگن دلشون می خواد فحش بدن!
پاسخ:
دوستان دلشون خون شده وگرنه این قدرها هم اهل فحش دادن نیستن! نظرتون هرچی هست قابل احترامه حتی اگه 180 درجه متفاوت باشه... این‌جا تعارف نداشته باشید!
۲۹ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۴۹ پایان خوب انتظار
سلام..
بازم مثل همیشه..پست جالبی بود..
با یه تغییر عمده در وبم منتظرتونم..نظر بدید..نظرتون مهمه..انتقاد..پیشنهاد..هر چیزی..تو لینکاتون اسممو عوض کنید..بزارید..
❤✿...هر چی دلم بخاد...✿❤
یا حق..
پاسخ:
سلام
بازم ممنون...
بله حتما... خدمت میرسم...

به نظر من ما شدیدا احتیاج داریم که با کشور های دنیا ارتباط داشته باشیم و جزئی از جریان تکنولوژیک و اکونومیک دنیا باشیم و اگر به صورت شعاری و متعصبانه به قضیه نگاه کنیم و بگیم نه اینطور نیست و فلان و اینا کاملا در اشتباهیم. نمی تونیم چشممون رو به دنیا ببندیم و فقط بعضی کشور های «اکثرا فقیر» دنیا رو ببینیم. مثلا توی همین صنایع نظامی... بخشی از تکنولوژی که ساخت خودمون بود و خدا رو شکر. بخشی از مهندسی معکوس روی صنایع کشور های تحریم کننده بدست اومد که هیچ. ولی به بخش بزرگیش همچنان دسترسی نداریم و نمیشه خودمون رو گول بزنیم! آمریکا با فانتوم یا یه تکنولوژی بالاتر یک ماه بالای سرمون جاسوسی کرد از بس بیخیال و عقب بودیم مسئولینمون اومدن تو میزگرد شبانگاهی تازه مردم رو توجیه کنن که شاید این آدم فضایی نباشه نترسین! شاید یه چیز دیگه باشه!
دو ساله ملت رو سر کار گذاشتیم و ماهواره ی کیوب ست می فرستیم فضا و هر بار تو بوق و کرنا می کنیم که آی مردم ما فضایی شدیم! هیچ کس نیست بگه بابا یک بار کیوب دوبار کیوب خوب واسه چی پول مملکت رو خرج کیوب ساختن می کنین! دنیا الان ده ها ساله از کیوب گذشته و کیوب در حد یه پروژه دانشجویی شده و کیوب های دنیا الان هم به صورت کرایه ای همراه با ماهواره های دیگه ده ها ده ها و صد ها صد ها پرتاب میشن!
این هارو بگیرین برین سمت علوم دارویی که بعد تحریم تازه فهمیدیم که ای داد حتی فناوری ساخت کپسول قرص و شیشه ی دارو رو هم نداریم!!!
و ده ها و صدها مثال ریز و درشت دیگه. حالا هم بحث من این نیست که با آمریکا دوست باشیم یا خدای نکرده به کشوری که خودش تو فیلم آرگو خودش رو شیطان بزرگ خطاب کرد اعتماد کنیم. بحث اینه که واقعا تند روی های متعصبانه چه رنگ پرچم داشته باشه و از راست بوم بیفته چه رنگ بنفش داشته باشه و از چپ بوم بیفته اشتباه محضه و هرگز جواب نمیده. تمام مشکل اینجا بود که تا حرف مذاکره شد هم عوام و هم رسانه عین بچه ها ذوق زده شدن انگار نه انگار که دقیقا در همین مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگه زیر دوربین های خبری بودن! و این ما رو خیلی بیش از چیزی که واقعا هستیم، به دنیا نیازمند نشون داد اون هم بعد از سال ها به قولی"اولدرم بلدرم"! و این به نظرم دلیل اصلی نپذیرفتن مسئول ایرانی بود! وگر نه که همین عراق کشور دوست و همسایه ی حالا هم که با ما دشمن خونی بود! ما هم که تاریخ رو فراموش نکردیم....

پاسخ:
اصلا منکر ضعف‌های موجود در کشورمون نیستم ولی سه چهار خط آخر نوشته‌تون رو قبول ندارم... با تندروی هم به هیچ وجه موافق نیستم اما الان دیگه همه باید فهمیده باشن که مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای رو که دولت، مدعیش بود نداره اما همینو خیلی‌ها قبل از دولت یازدهم بهش نرسیده بودن و قبول نداشتن... بله کسی مخالف ارتباط با کشورهای دیگه نیست بلکه اتفاقا باید ارتباط زیاد بشه اما با کدخدا (آمریکا) بستن موافق نیستیم. با این حال رهبری اجازه دادن که این مذاکرات انجام بشه تا جو داخلی شکسته بشه و گفتن که مردم مذاکرات رو زیر نظر داشته باشن تا همه به این نتیجه برسن که با آمربکا تعامل داشتن نتیجه مثبتی نداره... مردم ما باید به این‌جا برسن و البته افکار عمومی دنیا هم مورد نظر بود.
هنوز هم اصرار دارم که ما نباید گذشته‌ی کشور خودمون رو فراموش کنیم اون عراقی که با ما جنگ داشت رژیم بعث بود که حمایت های غرب رو داشت نه این عراق که با ما دوسته و مواضعش نزدیک مواضع ماست... با مردم عراق مشکلی نداشتیم و نداریم همونطور که با مردم آمریکا هم مشکلی نداریم... ما با روحیه‌ی مستکبرانه مشکل داریم با زورگویی مشکل داریم... اینو هم حتما ببینید: (+)
::
ممنون از حوصله‌تون و البته قلم روان‌تون...
توی همون دولت یازدهم جناب جلیلی حتی حاضر نبودن به اشتون نگاه کنن. مثلا این دین داریه؟ که بغض آلود و دوژم بریم بشینیم پای مذاکره و فقط حرف حرف خودمون باشه؟ اتفاقا همون مردم عراق بودن که بدترین رفتار هارو با اسرا کردن حتی وقتی بالا سری هاشون نبودن که شاهد خوش رقصی شون باشن! یعنی لذت می بردن از شکنجه کردن! به نظرم سیاست معنی اش نه اونی بود که محمود احمدی نژاد اجرا کرد و خوب... همه دیدن که جوابگو نیست، نه اونی که الان توسط حسن روحانی در حال اجرا است. یکی تند می رفت یکی کند! یکی بی نمک بود یکی شور! سیاست بازی شطرنجه. کشتی نیست. جنگ نیست. سیاست این بود که مذاکره می کردیم، اما شلوغش نمی کردیم. شاد نمی شدیم. عین بچه ها کادوی گرفته رو همون اول باز نمی کردیم. جیغ پیروزی نمی زدیم. عدل همین امسال خیابون ها و دانشگاه هارو غرق پوستر های صداقت آمریکایی نمی کردیم تا دو روز بعد جمع کردن بی سر و صداشون رسوایی به بار بیاره. همون موقع که کری پشت تریبون حرف از توقف برنامه هسته ای زد لبخند نمی زدیم. و ... یادش بخیر کتاب عربی دبیرستان یک جمله بی ربط و تکراری داشت آخر هر درس. اینجا کاربرد اون جمله بهتره: فوقع ما وقع!
پاسخ:
- نه دیگه! آقای جلیلی هم به اشتون نگاه می‌کرد و هم لبخند می‌زد اما به موقع و به جا. کی سر میز مذاکره بغض آلود بود؟! همیشه با روی خوش و منطق محکم کارشو انجام میداد حتی اشتون هم حرف بنده رو توی یه مصاحبه ای تایید کرد... 
- بارها شده توی گلزار شهدای قم و شهرهای دیگه دیدم روی سنگ قبرها نوشته شهید مجاهد عراقی فلانی... یعنی اصلا خیلی‌هاشون میومدن توی جبهه ما و علیه رژیم بعث میجنگیدن، از طرفی رسیده بودیم خدمت آیت الله خائفی (میشناسیدش؟! گیلانی هم هستن.) زمان جنگ حوزه نجف بودن. میگفتن سربازای عراقی از ترس رژیم بعث و اینکه نمیخواستن با ایران بجنگن میمومدن پیش ایشون و امثال ایشون پناه میگرفتن... از طرف دیگه تر!؛ داشتم گزارش شناسایی یکی از رزمنده های ایرانی رو میخوندم که رفته بود توی خاک عراق، نوشته بود وقتی صدای شلیک موشک از خاک عراق میومد، مردم عراق میومدن بیرون نگاه می کردن و دعا می کردن که مردم ایرانی آسیبی ندیده باشن. حالا این وسط یه عده هم پیدا میشن توی هر کشوری که اصلا انسانیتشون زیر سواله دلیل نمیشه که همشون همینطوری باشن...
- من مدافع سیاست های آقای احمدی نژاد نیستم بلکه منتقدشون هم بودم.
- بله میتونستیم حالا که فرصت مذاکره پیش اومده درست ازش استفاده کنیم اما خب نکردیم و حرف این پست من هم فقط یه چیز بود اینکه حواسمون باشه کشور مقابلمون همون دشمن قدیمی ماست که الانم داره به وضوح کینه و عداوتشو نشون میده...
خوب پس زیادم اختلاف درجه نیست الان فقط رو یکی دو درجه اش قانع نشدم. که اصلا موضوع بحث این پست نیست! الهم صل....
پاسخ:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد :)
استفاده کردیم…………
۰۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۰۲ پایان خوب انتظار
چرا بروز نمیشید دیگهههه111111111
پاسخ:
سلام
شرمنده، چند تا مطلب در دست احداثه ولی وقت نمیشه بروزشون کنم فعلا این‌جا یه مطلبی گذاشتم این رو بی‌زحمت بخونید ببینید چطوره؟ (+)
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۱۹ صـدایـِ خاکیـ هـا
کَلاکلا امریکا..
پاسخ:
یکی بره حاج حسن رو صدا کنه بیاد! :)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">