بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

راحت‌ترین کار برای توجیه نبودنم و نرسیدن به بعضی از کارهام اینه که با قیافه‌ی مظلومانه‌ای بگم: «سرم شلوغه». اما یه بار نشستم حساب و کتاب کردم دیدم نه بابا! از این خبرها نیست. بعضی وقت‌ها ساعت‌های زیادی توی زندگیم خرج کارهایی میشه که اولویتی ندارن. یه جایی خوندم توی یکی از عملیات‌ها که نیروهای خودی باید مدت زمانی رو منتظر می‌موندن، یکی از رزمنده‌ها کتابچه‌ای رو درآورده بود و زیر نور موقّت منوّرهایی که عراقی‌ها می‌زدن مطالعه می‌کرد. بعد از خوندن این مطلب بیشتر عذاب وجدان می‌گیرم اگه به کسی بگم سرم شلوغه، پس فعلا سرم شلوغ نیست و در حال مرتب کردن اولویت‌ها هستم. راستی تصمیمم واسه راه‌اندازی صفحه اینستاگرام عملیاتی شد و چندروزیه اینجا کارو شروع کردم.

::

+مشورت بدید لطفا: حالا که بعد از چندسال ما هم اندرویددار شدیم خیلی‌ها وقتی می‌بینن توی گوشیم واتس‌اپ و وایبر نصب نیست تعجب می‌کنن؛ بعضی‌ها با دلایلی که میارن تشویقم می‌کنن نصب کنم و بعضی‌ها هم میگن کلهم بیخیال این مدل شبکه‌های اجتماعی بشم! نظر شما چیه؟ اگه دلیلتون رو هم بگید که عالی میشه!

نظرات  (۳۲)

۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۶:۵۰ پرنده مهاجر
باسلام


این برنامه ها بنظرمن  برای کاهش هزینه ها بیشتر مناسبه ولی کارهای دیگه ای هم میشه توی بعضی گروه هاشون انجام داد,مثلا یه گروه علمی که تبادل اطلاعات توی یه رشته ی تخصصی دارن خیلی عالیه و به دردبخور
از یه طرف دیگه اگه نتونیم خوب مدیریتش کنیم ممکنه کل روزمونو توی این برنامه ها هدربدیم.

پاسخ:
سلام
ممنون از‌توضیح کاملتون٬ پس در کل‌موافقید.
سلام/ برادر وایبر و واتس آپ شرف داره به اینستاگرام که محیطی آلوده هست، آلبوم شخصی عده ی زیادی توی دنیا، و اونجا هرچیزی رو که نباید ببینی می بینی.
پس چشمت رو ببند به ندیدنی ها، از خیر اینستاگرام هم بگذر.
پاسخ:
سلام
ممنون
یعنی علاوه بر اینستاگرام با وایبر و واتس‌اپ هم مخالفید.
۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۷:۲۰ یاابالفضل
یاابالفضل،همون جای تو خالی بود توی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی که الحمدلله اومدی
پاسخ:
پس شما هم مخالفید :))))
خداروشکر که پیگیر همه یادداشت‌های بنده هستید، موفق باشید.
۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۷:۵۳ سراجا منیرا
سلام
من هم یه مدت پاکیده بودم و به خاطر حرف دوستان که بیا، حیفه و ... نصبیدم
به نظرم اگه ضرورتی نداره برات نصب نکن عزیز

دلیلشم بیا پیشم بهت چند تا کلیپ بدم هم خودت ببین هم برا بچه های مجموعه اکران کن بدردتونمی خوره

یا علی(ع)
پاسخ:
سلام
ممنون از راهنماییت عزیزجان.
رشت اومدم٬ خدمت میرسم.
۱۴ مهر ۹۳ ، ۲۲:۱۲ پرنده مهاجر
بنظرم 
دوستان باید مدیریت استفاده رو یادبگیرن و اینکه دوستایی که باهاشون درتماس ایم چه کسایی هستند هم نکته ی خیلی مهمیه...


درضمن بنده ۵۰_۵۰موافقم
پاسخ:
پس موافقید به شرط مدیریت صحیح استفاده٬ چون ۵۰-۵۰ که نمیتونم نصبشون کنم!

سلام.اگر فکر می کنی که برات مفسده ای نداره می تونی استفاده کنی.

مفسده منظورم اعتیاد به شبکه اجتماعی و وقت را به بطالت  گذراندنه

وقتی که براش باید حسابو کتاب پس بدیم.

واتساپ و وایبر به کنار جاسوسی بودنش محیطش زیاد آزاد نیست

ولی لاینو تاک و تانگو خیلی محیطش خطریه....

من خودم واتساپ استفاده می کنم ولی به کسی به غیر شما توسیه نکردم.

 

آقا مجتبی دنبال یه جمله در باره حاشیه که عنوان وبلاگم بزارم هستم ،پیشنهاد دارید بهم بگید.

 

 

 

پاسخ:
سلام
ممنونم از توضیحات کاملت و (*)توصیه‌ات. :)
::
اونم چشم فرصت بده پیشنهاد میدم.

۱۵ مهر ۹۳ ، ۲۲:۳۷ چشم چشم دو ابرو
اما من سرم شلوغه ...

سلام ...
اول میخواستم برا اینکه بچه ها از کمک هات استفاده کنن خوبه که تو یه برنامه خاص باشی و فقط یه زمان های خاصی رو مشخص کنی و این چیزا ...

اما بیشتر که فکر میکنم میبینم بچه ها به موقعش مشورت ها و هم فکری های لازم رو به طُرُقِ دیگه میگیرن و تا به حال هم گرفتن و فکر کنم در زمینه هم فکری گرفتن های خودت هم فکر کنم این صادق باشه و در زمینه دیگه هم به نظرم به دردت نمیخوره ( یا حداقل الآن یادم نمیاد ) ، پس به نظرم بیخیالشون شو حاجی ...
پاسخ:
سلام
ممنونم از توضیحات خوبت و حسن نگاهت. :)
::
درباره شلوغ بودن سرمون هم یخورده بازی با الفاظ پیش اومده چون هم میشه گفت سرمون شلوغ هست هم میشه گفت نیست!
۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۰ دکـ لـ مـ هـ
من خودم به شخصه به کسی این جور برنامه هارو پیشنهاد نمیکنم!!! جز یه سری از افراد که میدونم ظرفیت مدیریتشو دارن!
و شما اون ظرفیتو... چیه؟ فک کردی میگم ظرفیتشو داری؟؟؟؟1111 واقعا که! درست گفتی :)

من خودم این ظرفیتشو نداشتم!!! اما شد آزمون و خطا برام!!! یه مدت از عمرم نیست اصلا!!! یه حفره تاریخی درون مغزم ایجاد شده!!! هرچی تو وایبر و واتس اپ میگردم نیس اصن1111
ولی الان به این قدرت مدیرت رسیدم!
از لحاظ هزینه و زمان خیلی خوبه! به صرفس.
مثلا اون عکسی که بهم ایمیل کردیو یادته؟؟؟ چقد وقتمو گرفت!!! یر اخرشم سه بار تا تا تهش رفت ولی دانلود نشد!!! اگه یه واتس اپ میداشتی اینطور نمیشد!
پاسخ:
البته من درباره خودم مطمئن نیستم!
حفره تاریخی خیلی بامزه بود. :))
ممنون از توضیحات مفصل و کاملت.
موفق باشی.
۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۱ دکـ لـ مـ هـ
راستی نظرت چیه در کنار کارگاه نویسندگی، یه کارگاه املای فارسی هم بذاریم؟؟؟

البته اگه دوستان قزوینی تشریف بیارن :))))))
پاسخ:
:)) إن‌شاءالله که اشتباه تایپی بود!
ولی در کل با پیشنهادت موافقم.
۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۱۱ محمد علی ملکیان
بنظر من تکنولوژی چیزیه که اگه بشه مدیریتش کرد نباید ازش جا موند. رهبری معظم هم که ظاهرا برای استفاده بهینه از فضاهای مجازی تأکید دارند, از طرفی ارتباط ها رو سریع و کم هزینه میکنه.
حالا گروه های مفید هم جای خود. ولی باید بتونیم یک نه بزرگ به ولگردهای مجازی بگیم تا خوره وقت نشن
وقت وقت وقت! اگه فضای مجازی وقت ما رو ضایع کنه اصلا نمی ارزه
البته شما خودت استادی
یا علی
پاسخ:
البته که بنده استادم٬ اونم توی ضایع کردن وقت!
ممنون از توضیحاتت. البته اشکال‌هایی که به وایبر و واتس‌آپ وارده یخورده متفاوته با شبکه‌های اجتماعی دیگه که سر فرصت مناسب مفصل عرض میکنم.
سلام
من از این برنامه ها ندارم اما فکر کنم توی صرفه جویی مالی کمک خوبی باشن
و البته توی تلف کردن وقت!
بتونید واتس آپ و وایبر رو مدیریت کنید خوبه بنظرم منتهی مدیریت کردنش سخته
پاسخ:
سلام
خیلی ممنونم از شما...
۱۶ مهر ۹۳ ، ۱۲:۰۵ چشم چشم دو ابرو
چقد کامنتم رو بد نوشتم ... :/
پاسخ:
منظور رو رسوندی اخوی :)
۱۶ مهر ۹۳ ، ۱۷:۴۱ حمید اسماعیل زاده
فقط این یادداشت از وحید یامین پور بزرگوار، در این جور مواقع پاسخم را می دهد:(ببخش که متن مفصل رو میذارم، خواستم لینک بذارم ولی اینطور بهتره)

...شکی نیست که فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی به هر حال فرصتی را ایجاد می‌کند که می‌توان از آن برای انتقال اخبار و شکستن انحصار رسانه‌ای جبهه معارض بهره گرفت. منتها من این فضا را بدون آسیب و بدون آفت نمی‌بینم. آفتش را هم نه از باب آفت‌های اخلاقی که همه بیان می‌کنند که ممکن است آدم از فضاهای غیر اخلاقی و... سردرآورد، خیر.

نگاه من نگاه پدیدار شناسانه است، یعنی معتقدم این شبکه‌ها به تدریج اخلاق و خوی خاص خودشان را تولید می‌کنندو به تدیج یک زندگی دوم(second life) برای کسانی که خیلی از وقت‌شان را در فضای برخط صرف می‌کنند، تحمیل می‌کنند. و به نوعی آنها را از دایره فرهنگ خارج می‌کنند. چون شبکه‌های مجازی و اجتماعی و کلا فضای سایبر یک تربیت ویژه و منطق ویژه‌ای را اقتضا می‌کند که خیلی با منطق خلوت و درنگ و منطق تفکر و منطق ارتباط چهره به چهره(face to face) سازگاری ندارد و در تعارض با اینهاست.

لذا ما باید حواسمان باشد که علی رغم استفاده و حضور در این فضا حق نداریم زندگی دوم داشته باشیم، حق نداریم کار فرهنگی را صرفا در کار خبری خلاصه کنیم. این خیلی اجحاف است که فکر کنیم کار فرهنگی یعنی کار خبری کردن، تسلسل پیام‌ها و خبرهای مکرر که حتی واجد مضامین دینی باشند آنها را از مضمون و محتوا خالی می‌کند و دریافت کننده این پیام‌ها و اخبار دیگر درکی از آن معنا نخواهد داشت و در واقع معنازدایی می‌شوند و این خیلی اتفاق بدی است.
پاسخ:
خیلی ممنوون حمیدجان.
نظر آقای یامین‌پور به شدت به نظر بنده نزدیکه. :)
۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۶:۴۴ ❤✿...هر چی دلم بخاد...✿❤
سلامم...
راستش منم مثل شما گرفتار این دو راهی هستم..البته به تازگی ها نه..مدتهاست!!!
قبلا یه مدت اندروید داشتم و واتس آپ و وایبرو.........و بعد از چند ماهی که همش افتاده بودم رو زمین و سرم تو گوشی بود ،گوشی خراب شد!!
و به اجبار واتس آپ و وایبر و همه این چیزا پرید و بنده تازه متوجه شدم خانواده م چه آدمای خوبی هستن!!!تازه فهمیدم زندگی یعنی چی..چقدر خوبه بی اندروید بودن..و الان باز یه اندروید دیگه نصیب ما شده و موندم که باز نصب کنم یا نه؟!
البته یه بار همینجوری واتس آپ رو نصب کردم تا هر چی اومده رو ببینم دیدم تقریبا نزدیک به دو هزارتا پیام اومد1111 بی اغراق عرض کردم..
راستش برای همون یک لحظه که بعد مدتها صفحه ی واتس آپ و دیدم حس کردم چقدر ازش بدم میاد!!و در نتیجه بدون خوندن دو هزار پیام مجددا حذفش کردم..
حالا به نظرتون اینستاگرام بزنم؟البته با مدیرت درست...لطفا در تصمیم گیری کمکم کنید و مشورت بدید دوستان..
شما هم نظرتون رو بفرمایید آقا مجتبی..خیلی ممنون
پاسخ:
سلام و ممنون از توضیحات کاملتون.
پس با این اوصاف شما مخالفید.
درباره اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی اجازه بدید نظرمو بعدا مفصل عرض کنم احتمالا بصورت پست جداگانه.
۱۷ مهر ۹۳ ، ۲۰:۰۷ ❤✿...هر چی دلم بخاد...✿❤
نه میشه گفت مخالف نه موافق..
یه چیزی تو مایه های بینشون..
۱۹ مهر ۹۳ ، ۰۸:۰۵ خانم فلان
سلام
به نظر من استفاده از این نوع ابزار غربی صرفا مشغول بودن و اتلاف وقت می باشد، چرا که هدف از ساختشان هم همین است و توانسته موفق عمل کند.
هم چنین برای دشمن فرقی نمی کند جوان ما را با این ابزار به چه چیز مشغول کند !یعنی در این ابزارها  چه ترویج ارزش ها باشد  و چه ترویج ضد ارزش ها مهم نیست ، مهم جوان است که از جامعه دور می شود و مشغول به خود.
پاسخ:
سلام
ممنون از توضیحتون.
۲۲ مهر ۹۳ ، ۲۰:۰۷ محمدجواد کرامتی
سلام
به خودی خود که چیز بدی نیست!
اینکه بتونی تو این گرونی، شونصد تا پیام و عکس و فیلم رو با هزینه ی ناچیزی بفرستی!
ولی بدی این فضاها گروه هاشونه.
اگه خودتم نخوای، دستهای پشت پرده به زور وارد گروه مروه میکننت و بعدش هم کلی وقته که از دست میره!
هر کی با یه توجیهی تو این فضاها میاد!
شاید بخوای فقط استفاده ی کاری کنی از نرم افزار، ولی دیگران که این چیزا حالیشون نیست!
در کل اگه میتونی توقع دیگران رو مدیریت کنی بیا!!!
پاسخ:
سلام
خیلی خوب و راحت توضیح دادی، ممنون.
۲۲ مهر ۹۳ ، ۲۰:۰۸ محمدجواد کرامتی
راستی و اگه میتونی با جاسوس بودن اینا کنار بیای!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بستگی داره اقا مجتب تو فایبر و..خیلی چیز ها هست چیز هایی مثل حلقه معرف.حلقه مهدویت حتی حلفه عقلا....که بحث های خیلی قشنگی توش میشه ولی یکی از دوستام میگفت: داشتن اینا وظیفه فرهنگی آدم بیشتر میکنه.
****** *** *** ** *****  *** ****** ***** ***** ** **************

پاسخ:
ممنون که نظرت رو گفتی...
ضمنا حسین‌جان به اون دوستت سلام برسون بگو اگه واقعا وظیفه است؛ باید داشته باشی و انجام وظیفه کنی اگه هم نیست که هیچ! نه اینکه اگه داشتی باشی وظیفه داری پس نداشته باش که وظیفه هم نداشته باشی! واضح بود؟!
هم فرصت - هم تهدید !

این فضا (فضای مجازی به طور کلی) مثل یک رودخانه‌ی پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم؛ زه‌کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می‌شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم، می‌شود یک تهدید.
مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر اهمیت این فضا و لزوم مدیریت آن دارند؛
قسمتی از مصاحبه حجت الاسلام دکتر شهریاری، عضو شورای عالی فضای مجازی به نقل از امام خامنه ای

وایبر و شبکه های اجتماعی هم به عنوان یک جزء از این کل (رودخانه ی خروشان) هست و قطعا رودخانه های خروشانی که تعداد زیادی در اون شنا می کنند نیاز به غریق نجات داره !
حالا شما میتونی هم شنا کنی و هم درکنارش منطقه سالم سازی شده ایجاد کنی تا خلق الله کمتر به مناطق ناامن برای شناکردن برن و هم بگی اصلا نرو تو رودخونه بوفففففه !


پاسخ:
خیلی خیلی خوب و کامل.
ممنون از حضور و نظرت اخوی.
سلام حاج آقامجتبی
بنده هم در مورد نکاتی که دوستان فرمودند موافقم که اگر مجموعاً روی نحوه ی مدیریت و وقت تأکید داشتن.
البته این فضاها همه ابزار هست و همه چیز بستگی به هدف شما داره که چرا و چطور میخواین از اینشون در راستای فعالیتهای فرهنگی اجتماعیتون استفاده کنید.
اجمالا نظر بنده اینه که از شبکهای اجتماعیی که می تونید فضای سالم و قابل استفاده تری رو توش داشته باشید٬ استفاده کنید.
در کنار همه این مسائل هم میشه از شبکهای اجتماعیی غیر از واتس آپ و وایبر و لاین و اینستاگرام و... که استفاده اقتصادی و اطلاعاتیش رو دشمن می بره از محصولات ایرانی یا شرقی(مثل برنامه هایک که محصول هنده) استفاده کرد که تماماً قابل تأییدنیست ولی مثل قضیه بین بد و بدتره.
ببخشیدطولانی شد.
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از نظر مفصلت.
یا علی
سلام
به نظر من هم داشتنش ایرادی نداره
مهم اینه که چجوری ازش استفاده کنی که اونم به خودت مربوطه
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون.
روایت داریم خداوند می فرماید اینقد بدم میاد از بعضیها حالم بهم می خوره از دیدنشون که سرشون رو شلوغ می کنم وقت نکنن دعا بخونن
پاسخ:
همیشه فکر می‌کنیم چون خیلی گرفتاریم به خدا نمی‌رسیم ولی حقیقتش اینه که چون به خدا نمی‌رسیم، خیلی گرفتاریم.
من که فک میکنم خنده دارو یه کم ضایع باشه "ما" بخوایم در مورد این موضوع بحث کنیم خب نیاز میشه استفاده میکنی نیاز نمیشه نمیکنی چیزی نیست که اینجوری براش کنفرانس گرفتین هرکی نظر میده...!
پاسخ:
من به شخصه عذر میخوام ازت جوادجان! ولی به نظرم فرقی بین «ما» و ما نداره؛ نیازه که راجع بهش صحبت کنیم. سوال اینجاست که اگه نیاز شد واقعا میتونیم استفاده کنیم؟! یا اینکه نه اصلا نکنه نیاز نباشه ولی وظیفه داشته باشیم حضور داشته باشیم. دعوتت میکنم پست بعدی رو دنبال کنی...
۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۳:۳۷ .:بی سیم چی هیأت:.
سلام
نباشی بهتره ولی اومدی من تو واتس و هایک(بهتره) هستم اومدی درخدمتم..
:)
همانا باش که خدا میخواهد...
یازینب
پاسخ:
سلام
خب سیدجان در راه رضای خدا دلیل بودن و نبودن رو هم میگفتی. :)
دلیل بودن اینکه همه گفتن
دلیل نبودن هم اینکه همه گفتن
:)
پاسخ:
قانع شدم. :)
۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۱:۳۳ ❤✿...هر چی دلم بخاد...✿❤
سلام..اگه سرتون شلوغ نیست پس کجایید؟!
پاسخ:
سلام
همین دور و برا در حال مرتب کردن اولویت‌ها هستم :)
دست پر برمیگردم ان‌شاءالله...

بابا فهمیدیم که اندروید داری

خوشبحالت ما نداریم.

پاسخ:
خداروشکر پس متوجه شدی، دیگه به کسی نگو!!
من حدس می‌زنم وقتی حرّ این‌گونه ارادت خودش به زهرای اطهر(س) را نشان داد، نظرِ حسین(ع) دربارۀ حرّ این‌طور بود که: عجب جوانمردی است؛ به مادرم احترام گذاشت! اگر چند نفر مثل او در مدینه بودند که به مادرم احترام بگذارند، اصلاً درِ خانۀ ما آتش نمی‌گرفت...  
۱۵ آبان ۹۳ ، ۰۷:۵۰ پرنده مهاجر
باسلام



خوب آخرش چی شد؟
پاسخ:
سلام
شرمنده که طولانی شد...
۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۱ .:بی سیم چی هیأت:.
دانلود مکرده ها گوش کنید
http://www.itegfiles.ir/useraudios/audios/21527_752762784.mp3
میخاستم یگروه وایبر معرفی کنید
پاسخ:
خوبی شما؟ چه خبرا؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">