بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

لطفا حزب‌اللهی‌ها، هیئتی‌ها، مسجدی‌ها، بسیجی‌ها بیشتر بخوانند:

- آدم‌ها وقتی مادرشان می‌میرد چند مدل هستند؛ بعضی‌ها از شدت گریه و ناله حال‌شان بد می‌شود، مریض می‌شوند و روز و شب برای‌شان بی‌معنی می‌شود، بعضی‌ها در حد متعارفی عزادار می‌شوند و گریه می‌کنند ولی بعضی‌ها انگار نه انگار مادرشان مرده، اصلا ناراحتی در چهره‌شان ثباتی ندارد. به نظرم همه این‌ها برمی‌گردد به نوع ارتباط فرزند با مادرش یعنی مقدار محبت و عاطفه‌ای که در زمان حیات مادر، میان‌شان وجود داشت و البته این‌که فرزند به چه اندازه بفهمد با رفتن مادرش، گوهر نایابی را از دست داده است.

- به فرض این‌که سیزده به در ریشه خرافی نداشت و اصلا سال‌روز یک جشن ملی و ارزش‌مند بود که مصادف می‌شد با سال‌روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها باز هم مقام و شأن حضرت آن‌قدری است که سیاه پوشیدن و عزاداری کمترین کاری است که از دست‌مان برمی‌آمد. اصلا عالم و آدم به برکت وجود این نور مقدس خلق شده‌اند و ارزش دارد تمام عمرمان را صرف شناخت بیشتر حضرت‌شان کنیم اما حالا که سیزدهم فروردین صرفا در حد یک نام‌گذاری به نام روز طبیعت قابل قبول است اصلا دل و دماغی برای گردش و تفریح نیست وقتی رخت سیاه مادر، تن‌مان کرده‌ایم.

- در این روزهای فاطمیه در خیابان‌های شهر رشت به چشمان خودم دیدم ماشین‌های عروسی که خیلی خوش و خرم به دنبال زندگی جدیدی بودند و شروع زندگی‌شان را که ناگزیر از شادی و سرور است هم‌زمان با ایام فاطمیه برنامه‌ریزی کرده‌اند. خیلی ناراحت شدم و تاسف خوردم چون می‌دانستم همان‌هایی که الان غرق در خوشحالی‌اند قطعا برای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها احترام خاصی قائلند و فقط به خاطر عدم آگاهی درست، این‌چنین برنامه‌ریزی کرده‌اند و بیشتر تاسف خوردم برای خودم که در آگاه کردن دیگران کوتاهی کرده‌ام.

- با همه این اوصاف اگر کسی به همراه خانواده‌اش روز سیزدهم فروردین امسال را به دل طبیعت زد و کبابی خورد نوش‌جانش؛ او نه مجرم است و نه گناهی مرتکب شده و چه بسا همان شب هم خیلی سرحال‌تر از دیگران در مراسم شهادت مادر سادات شرکت کند، اشک بریزد و مورد توجه قرار بگیرد. پس خواهشا موضوع را الکی گنده نکنید! در مقابل این افراد جبهه‌بندی نکنید و سرتان را به نشانه تاسف برای‌شان تکان ندهید! و بدانید اگر مایی که اعمال سیزده به در را به جا نمی‌آوریم(!)، در برخورد با دیگران درست عمل کنیم و اگر رفتار و اخلاق‌مان در این روزها فاطمی باشد، اطرافیان‌مان مشتاق می‌شوند تا ارتباط‌شان را با حضرت مادر تقویت کنند و در مسیر زندگی‌شان راه فاطمه سلام‌الله‌علیها را دنبال کنند، إن‌شاءالله.

نظرات  (۱۵)

کاملا حق..
پاسخ:
حق یارت.
ولی فکر می کنم یک روز فاصله کافی باشد... هرچند حرام باشد برای طبیعت شهرم بهتر است!
پاسخ:
نقل یک روز و دو روز نیست... و البته دقت به این نکته هم واسه خودش مطلبیه که در روز طبیعت بیشترین خسارت رو به طبیعت میزنن!
متشکرم از اینکه این مطلب رو نوشتید
پاسخ:
یا حق.
سلام
حرفی نیست زیرا
هر کس به اندازه خویش ظرفیت دارد
مشکل از ظرفمان است
یاا...
پاسخ:
سلام
منم میگم یه نفر که ظرفش هنوز ساخته نشده یا ساخته ولی کوچیکه ما نزنیم ظرفش را نشکنیم!
با تشکر از شما :|
۱۳ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۳۸ سیدمهدی نقیبی راد
تو نمی تونی درک کنی ما تازه نامزد شدیم گوش من فقط صدای نامزدم رو می شنوه چشم من فقط نامزدم رو می‌بینه زبان من فقط قدرت تکلم با نامزدم رو داره، فدایی داری خانم جان حضرت زهرا. فدایی داری

پروانه شدم شعله به پای تو نگیرد
این حادثه بر هیچ کجای تو نگیرد

بین نفس سینه ی من فاصله افتاد
تا اینکه در این شهر صدای تو نگیرد

تا این سپر تا شده ات فایده دارد
ای کاش مرا از تو خدای تو نگیرد

پهلو زدم آنقدر که مسمار بیفتد
تا موقع رفتن به عبای تو نگیرد

افتادن من در وسط کوچه صدا کرد
آری خبری نیست برای تو نگیرد

من شیشه سپر میکنم امروز برایت
تا سنگ سر کوچه به پای تو نگیرد

تو خواستی اینبار فدایم شوی اما
من خواستم اینبار دعای تو نگیرد

علی اکبر لطیفیان


التماس دعا

یاعلی

سلام
خوب توضیح دادی،ممنون
اما خب این از اون مسائلیِ که ارزش داره اینقدر روش کار کنیم تا بعد از یه مدتی واقعا افراد بتونن راحت اولویت هاشون رو مشخص نکنن...
یا علی
پاسخ:
سلام
مشخص نکنن؟!
سلام دوست عزیز
ببخش وقتتون رو میگیرم.
اگه اطلاع داشته باشید جدیداً شرکت "مبین نت" یه سری تغییرات ایجاد کرده توی خدماتش که زیاد جالب به نظر نمیاد و محدودیت ها رو بیشتر کرده.
به همین خاطر یه صفحه آماده کردم تا عدم رضایت مشترکین از وضع موجود رو به شرکت اعلام کنیم.
اگه مبین نت ندارید هم لطفا این پیام رو به دست بقیه برسونید تا آراء بیشتری جمع بشه.
اگر توی وبلاگ هم یه بخشی براش بذارید عالی میشه.
وارد این صفحه بشید و بعد از خوندن متن مشخصاتتون رو ثبت کنید:
http://onman.ir/mobinnet/
ممنون
یا علی
پاسخ:
سلام
متنش خوبه ولی لحنش بیشتر شبیه این ایمیل‌های هرزی هست که میاد و تبلیغاتیه :| ببین نظرت درباره این متن چیه؟
قابل توجه مشترکین مبین نت:
اگر از بالا بودن تعرفه های مبین‌نت ناراحتید، اگر از تغییر ساعت و محدودیت حجمی رایگان شبانه راضی نیستید، (نه سر کاری نیست، ادامه بدید:) اگر از سرعت پایین و قطع شدن‌های شبکه در عذابید؛ ما جدی جدی راه حلی به ذهنمان رسیده:
یکی از دوستان زحمت کشیدن و صفحه ای طراحی کردن که خیلی محترمانه و منطقی صدامون رو به گوش مسئولین مبین‌نت برسونیم تا شاید بتونیم واسه گرفتن حقمون قدمی برداریم.
فقط کافیه به این آدرس برید و امضا بزنید، همین:
 http://onman.ir/mobinnet/
ممنون میشم اطلاع رسانی کنید.
*کنن
پاسخ:
آهان این اصلاح نظر اولت بود پس! :)
سلام
واحد نشریه و وبلاگ منطقه 3
منتظر انتقادات سازنده‎ی شما عزیزان می‎باشد.
دفتر خاطرات:
http://espand.parsiblog.com/Posts/28
پاسخ:
سلام
منتظر انتقادات مخرب ما باشید :))
۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۱۳ پایان خوب انتظار
سلام خدمت شما..خوبید؟
کاملا درست فرمودید..نمیدونم چرا انقدر حرفاتونو قبول دارم واقعا111
جای شما سبز..کل پونزده روز رو که نه..اما یه پنج روزی از اولش و یه پنج روز از آخرش رو قم بودیم..
خیلی خوب بود..خیلی عالی بود..
اونجا فاطمیه و عید از هم فاصله نگرفته بودن..و هر کس هر کدومو که دلش میخاست تبعیت نمیکرد..تمام شهر پر شده بود از بنر "بهار فاطمی"
حال و هوا...هم شاد بود..هم غمگین..نمیدونم..نمیتونم خوب توصیفش کنم براتون..خودتون باید میبودید..
از پستتون جدا سپاسگذارم..این پست قابل توجه آدم های مذهبی همراه با تعصب بی جا و غلطی که دارن..یا حق
پاسخ:
سلام... خوبم شکر.
قبول باشه إیشاالله، ممنون.
خب قم یه فرق‌هایی با بقیه شهرها داره دیگه.
سلام
بالاخره قالب "عمارگراف" رو عوض کردم...خیلی روش کار کردم
خوشحال میشم نظرتون رو با ملایمت بگید که تو ذوقم نخوره :-)
یا علی
پاسخ:
سلام
منتظرات نظرات مخرب ما باشید :‍‍/
۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۰۳ صـدایـِ خاکیـ هـا
سلام
فایل های صوتی مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها سال 93 در وبلاگ
صدای خاکی ها گذاشته شد.
منتظر انتقاد و پیشنهاد شما هستم.
یازینب س.
پاسخ:
سلام سیدجان
خسته نباشی عزیز :)
۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۰۷ چشم چشم دو ابرو
ان‌شاالله ...
سلام
متن خوب وقابل استفاده ای بود
البته نیاز به توضیح بیشتری داره که فک کنم با معرفی یکی از آثار شهید مطهری کامل بشه………!
پاسخ:
سلام
ممنون
خب میتونید خودتون معرفیش کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">