بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

وزیر قابل احترام ارشاد(نقل به مضمون): خب شما ببینید، ما همین امروز با یکی از علما که مقام برجسته ای نیز دارد گفتگو می کردیم تا ایشان راضی شوند یک مراسم تجلیل از مقام ایشان برگزار کنیم اما آن بزرگوار بخاطر تواضع و ورعی که داشتند به هیچ وجه قبول نمی کردند....!!

بی تعارف: آقای مجری! نه تنها شما هنوز دلیل برتری علم از ثروت را نمی دونید بلکه اکثر معلم های انشای ما نیز از آن خبری ندارند. حالا که یک فوتبالیست یا بازیگر پول بیشتری می گیره، پس علما مقامشون رفت زیر سوال! ای کاش شما چهارتا حدیث درباره برتری ها علم می خوندید تا متوجه بشید اشکالِ تفاوتِ زیاد درآمدها توی جامعه ربطی به این موضوع نداره. و شما آقای وزیر! خداییش این که گفتی چه ربطی به داشت به سیزده آبان!

حدیث از حضرت علی علیه السّلام قابل توجه مجری محترم و معلم های زحمت کش:

«دانایی به هفت دلیل از دارایی برتر است: نخست آن که دانایی میراث پیامبران است اما دارایی میراث فرعون ها، دوم آن که دانایی با انتقال به دیگران کاهش نمی یابد اما بخششِ دارایی در آن می کاهد، سوم آن که دارایی به نگاهبان نیازمند است اما دانایی نگاهبانِ فردِ داناست، چهارم آن که دانایی به کفن راه می یابد (پس از مرگ نیز با آدمی همراه است و به کار می آید) اما دارایی (در همین دنیا) می ماند، پنجم آن که دارایی هم برای دینداران و هم برای افراد بی دین فراهم می آید اما دانایی (دانش دین، به صورت حقیقی) فقط برای دینداران فراهم می گردد، ششم آن که مردم همگی در کار دینِ خود به عالمان نیازمندند اما همه به ثروتمندان نیاز ندارند، هفتم آن که دانایی مددرسانِ آدمی درگذر پل صراط است و دارایی بازدارنده اوست.»

بی تعارف

نظرات  (۴)

سلام
"آره تکریم علم و برتری اون با دادن پول و برگذاری سمینار حل نمیشه"
قشنگ بود
تحلیل مساله به صورت مستقیم و یه کم خشک توی ذوقم زد
سلام قشنگ بود
امیرالمومنین(ع) در جواب سئوال علم بهتر است یا ثروت می فرمایند:علم است که از ثروت محافظت می نماید.
موفق باشی به روزم
سلام فکر کنم باید نظر شاذ بدم
منم با نظر مجری موافقم (برنامه هم کامل دیدم) این تناقض وجود داره در مدرسه یاد میدیم که علم بهتر هست و در جامعه احترام را برای سرمایه دار قائل میشیم مجری داره در مورد نگرش جامعه صحبت میکنه در مرد سیاست های غلط جامعه و اموزش ما نه در مورد مقام و جایگاه واقعی عالم دانش اموز با فکر این که دانش بهتر است از سر کلاس انشا بیرون میاد و از اخبار ورزشی میشنوه که فلان بازیکن مشهور که عکسش هم داخل اتاق دوستش روی دیوار نسب هست قرارداد نجومی بسته و در برنامه مزخرفی مثل نود یا مجلات زرد این بازیکنان سینما فوتبال به عنوان الگو چه به صورت مستقیم چه غیر مستقیم معرفی میشه این هست تناقضی که مجری داره ازش میپرسه
------------------------------------------------------------------------------------------------------
بی تعارف: اینکه دستمزدها و درآمدها باید اصلاح بشه شکی نیست ولی اشکال کار جای دیگست لطفا حدیث رو دوباره بخون
اگه ما طبق این حدیث برتری علم بر ثروت رو قبول داشته باشیم که داریم بازهم در عین حالی که دستمرد فوتبالیست یا بازیگر کم سواد بیشتر از عالم باشه اشکالی در این برتری بوجود نمیاد چون بالاخره کسایی هستند که بدون داشتن هیچ علمی ثروت داشته باشند.... .
به روزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">