بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

رفتیم یه مدرسه ی راهنمایی که از دانش آموزاش مصاحبه بگیریم واسه ورودی مجموعه مون. اسم ِ بهترین کلاس دوم راهنمایی شون بود « نیما » که همگی شاگرد زرنگ بودن. اسم ِ بقیه کلاس ها هم فردوسی، رودکی، سعدی و... . اول ِ کاری یخورده با طرف صحبت و شوخی می کردیم تا فضا صمیمی بشه. نمی دونم چی شد از یکی شون پرسیدم:

-    می دونی چرا اسم کلاستون نیماست؟
-    آره، اسم ِ پسر آقای مدیره!!
-    (با لبخند:) نه حالا جدی میدونی چرا؟
-    جدی میگم اسم ِ پسر آقای مدیره! (با قیافه ای کاملا مصمّم)
با تعجب به سید جواد نگاه کردم و هر دوتا زدیم زیر خنده. گفتم:
-    می دونی فردوسی چیکار  ِ بوده؟
-    آره شاعر بوده.
-    رودکی چطور؟
-    شاعر.
-    سعدی چی؟
-    شاعر.
-    خب، حالا نیما یوشیج رو می شناسی؟
-    نه!
خلاصه براش توضیح دادم و گفتم:
-    اشکال نداره، بعدا بیشتر باهاش آشنا میشی!

نفر بعدی هم که اومد کنجکاوانه ازش پرسیدم. اونم گفت:
-    اسم ِ پسر آقای مدیره!
با این تفاوت که وقتی بهش گفتم: « نیما رو میشناسی؟ » سریع جواب داد:
-    آره، نیما یوشیج شاعر بوده.
-    آفرین! خب حالا چرا اسم ِ کلاستون نیماست؟
-    چون اسم ِ پسر آقای مدیره!

و این داستان همچنان ادامه داشت... .

آخرش نفهمیدیم ما اونارو سر کار گذاشتیم یا اونا مارو (فعل اشتباها به قرینه حذف شده، خودم میدونم!). اینا اینقدر جدی و مصمّم بودن که به سرم زده فردا برم از مدیرشون بپرسم: « حالا جدا از شوخی، راستشو بگو چرا اسم کلاسو گذاشتی نیما؟! » اگه گفت: « اسم پسرمه » که هیچ!! ولی اگه بگه: « بخاطر نیما یوشیج » همونجا قاطی می کنم میگم: « مرد ِ حسابی! آخه آدم واسه کلاس ِ بچه ی دوم راهنمایی که نیما یوشیج رو نمیشناسه همچین اسمی میذاره؟! ».

::

::

+ ممنون از همه ی دوستان ِ عزیزم که پیگیرم شدن وقتی فهمیدن ناراحتم. خیلی هایی که مدیون محبت هاشون هستم،

دمتون گرم!

نظرات  (۱۳)

سلام
دیدم نوشتی صدای سخن دوست، راستیتش روم نشد نظر بذارم اما گفتم نذارم بدتره ...
امیدوارم رد کنی(خیلی خلاصه گفتم! :دی)
در مورد نیما هم که خب معلومه، اسم پسر مدیرشونه خب :|
موفق باشی
یا علی



سوم امید مهدی نژاد




سلام
۱۴ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۴۶ انتظار زیباست
به سهم خود در مقابل شیعه کشی بحرین بشکنید سکوت را!!
ششمین قرائت دسته جمعی حدیث شریف کسا به نیّت پیروزی مسلمانان بحرین

با سخنرانی حجت الاسلام شعبانی پور
زمان: چهارشنبه 16 اسفند ساعت 4:30 عصر
مکان: یخسازی حسینیه شهدای گمنام
تیترش را تازه دیدم، ارزش داشت یک بار دیگر نظر بدهم که تیتری است بس فوق العاده





سلام
مطمئنی خوب شدی؟ این قاطی کردنات مشکوکه!




سلام میشه بگید سوالات اصلی که تو مصاحبه می پرسیدید چی بود می خوام از تجربه تون استفاده کنم و به کار شما کاملا حسن ظن دارم و اینکه ملاک تو پذیرش موسسه تون چیه از الان برای کی مصاحبه می گیرید.




۱۶ اسفند ۹۱ ، ۰۱:۵۰ برگ های عشقه
سلام
باحال بود
خب حالا چی کار میکنی بالاخره میری از مدیرشون بپرسی یا نه؟!





پاسخ:
ببینم چی پیش میاد، فعلا که ندیدمش.
هاهاها...چقده جالب واقعا؟
۱۶ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۱۸ دکـ لـ مـ هـ
لازم نیست بپرسی، شمارو دست انداختن!!!
سلام ...
فردوسی رو خوب می شناسم ...
البته دیگر شعرایی که نام بردی مانند سروده فردوسی سروده اند :
"حکیم ابوالقاسم فردوسی"

چه گفت آن خداوند تنزیل و وحی خداوند امر و خداوند نهی

که خورشید بعد از رسولان مه نتابید بر کس ز بوبکر به

عمر کرد اسلام را آشکار بیاراست گیتی چو باغ بهار

پس از هر دو آن بود عثمان گزین خداوند شرم و خداوند دین

چهارم علی بود و جفت بتول که او را به خوبی ستاید رسول





پاسخ:
هر آنکس که در جانش بغض علیست / ازو زارتر در جهان زار کیست
سلام ، در آیات و روایات راجع به بدقولی چی فرمودند؟؟؟!!!




پس چه شد خواهر یا برادر




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">