بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

باید «همین ِ» پست قبلیو بردارم و بجاش این توضیحاتو اضافه کنم!:

اول: مدتیه وقتی با دوتا کار مهم روبرو میشم، بعد از کلی فکر و تصمیم گیری که کدومش مهم تره، اینقدر درگیر متقاعد کردن خودم میشم واسه انجام یکی از اون کارها که بعد از یه مدت می بینم به هیچ کدومش نرسیدم! الان هم مثل خیلی های دیگه درگیر انتخابات و امتحانات ِ بعدش هستم و روزها به سرعت داره برام میگذره.

دوم: وقتی نوشتم «خونسردی»، بعضی ها گفتن عجب آدم ظاهربینی هستم و استدلالی پشت انتخابم نیست. واقعیتش اینه که شما حتما با افرادی برخورد داشتید که وقتی دارن باهاتون صحبت می کنن، رفتار و حرکاتشون هم حرفایی داره که می تونه با حرفای خودشون موافق، مخالف یا مفسّر حرفاشون باشه. بعد از دیدن اولین مناظره ی کاندیدا، خیلی از نکات ِ رفتاری آقایون برام قابل توجه بود که البته تو نوشته ام فقط به اشاره ی به رفتار آقای مورد نظرم بسنده کردم؛ «العاقل یکفی بالاشاره». در هر صورت آقای یامین پور عزیز زحمت کشیدند خیلی بیشتر از اون مواردی که بنده دقت کرده بودم رو بسیار خواندنی نوشتن، حتما بخونیدش: "فهم من از برنامه به اصطلاح مناظره ی کاندیداها"

سوم: از اولش هم قصد تبلیغ از کاندیدای خاصی تو وبلاگم نداشتم، هرچند وبلاگ نویسی رو از اسفند 87 و برای گفتن دغدغه های سیاسی شروع کردم ولی اون موقع رای به احمدی نژاد و تبلیغ ایشون رو تکلیف می دونستم. اما توی این انتخابات، جانبداری از کاندیدای خاص، کار سختیه و هزینه ی سنگینی داره. اون موقع با افرادی روبه رو بودیم که وضعیتشون روشن بود و احیانا اگه دوتا حرف بد هم می زدیم، بعضی از دوستان صدای کف و سوتشون قطع نمی شد! اما امروز باید مواظب تیزی قلممون باشیم. هستند دوستانی(+) که قلمشون به خون آدم های خودی آلوده شده و باید منتظر صدای بد و بیراه گفتن های بیشتر ِ همان بعضی ها باشن! و امروز اگه می نویسم باور دارم که «ترویج گفتمان انقلاب، فارغ از هر نتیجه‌ای در انتخابات یک پیروزی سترگ است» (+).

...

..

.

+ کاملا بی ربط:

گمان می کنم اگر حلزون زبان داشت، به حرف می آمد و می گفت: شکر خوردم که حاوی کلاژن هستم! (+)

نظرات  (۱۰)

خواه یا ناخواه،البته بنظر می‎رسه که خواه،ازش طرفداری کردی!
جلیلی خیلی تیز کارکرد انصافا. اون خونسرد بودنش کلی حرف بود،برخلافِ عارف...
ولی کامل نیست. هیچکدوم کامل نیستند.رضایی انصافا برنامه‎های ترکانی داره.قالیباف واقعا تو اجرا ومغالطه استاده.غرضی تو گزافه گویی واغراق دستی داره.روحانی هم که نمی‎شه گفت.ولایتی تو سیاستِ داخل و ومسائل فرهنگی واقعا استاده.جلیلی هم کلا خوبه،قاطعه وتوسیاستِ خارج حرفه‎ایه ولی تو مسائل اقتصادی ضعف داره. تو مهدیه که صحبت می‎کرد من فکر کردم نشستِ 5+1 اومدیم...!
پاسخ:
عرض کردم که طرفداری می کنم ولی از اولش قرار نداشتم این کارو انجام بدم.
ممنون میشم ضعف آقای جلیلی توی مسائل اقتصادی رو بهم نشون بدی! و شک نداریم که تمام مشکل کشور ما، اقتصاد نیست و توی بحث سیاسی هم باید مراقب باشیم به قول آقای جلیلی، مارو از پشت خیمه دشمن برنگردونن. رای ما رای به گفتمان انقلاب و ولایتمداریه.
سلام
با حرفتون کاملا موافقم که امسال نمیشه خیلی از فرد خاصی جانبداری کرد.هرچند امسال هم از نظر ما بعضی ها تکلیفشون مشخصه اما نه همه...
ما از نظر خودمون بهترین رو انتخاب کردیم و این حرفایی که از داخل و خارج علیه فردمورد نظرمون میزنن شاید ما رو تو تصمیم گیری مطمئن تر هم می کنه.خوبه که یکم متعادلتر رفتار کنیم و حداقل باعث جدا شدن خودی و رنجیده خاطر شدن دوستان نشیم...
البته این به این معنی نیست که از دکتر حمایت نکنیم (فقط کمی آرومتر...)
موفق باشید...
التماس دعا
یا زهرا(س)
پاسخ:
سلام
بله، زیاده روی همیشه نتیجه عکس میده.
ممنون.
خب هیچکسی کامل نیست،جلیلی هم،هم...
ضعف این جور افراد تو هر مسائلی با مقایسه‎ی افرادِ مرجعشون پیدا می‎شه...
ضعفِ جلیلی هم تو مقایسه با برنامه‎ی اقتصادیش با برنامه‎ی اقتصادیِ قالیباف و مخصوصا رضایی.
من چیزی نمی‎گم چون طولانی می‎شه،ولی خودت برو مقایسه کن.
درضمن به عقیده‎ی خود من اقتصاد فقط 20درصدِ مشکل ایرانه، مشکلاتِ فرهنگیِ ایران خیلی بیشتر از این حرفاست. واین مشکلاتِ فرهنگی هستند که مشکلاتِ اقتصادی ایجاد می‎کنن(تقسیم نابرابر ثروت-فرهنگ استفاده از امکانات-فرهنگِ مصرف و...)
و من تاالآن نشنیدم که کاندیدایی دغدغه‎ی فرهنگی داشته باشه!(شاید برای رأی).
پاسخ:
در اینکه همه ضعف دارن شکی نیست ولی در این که برنامه اقتصادی جلیلی ضعیف تر از یه نفر مثل قالیبافه رو شما چطور متوجه شدی؟! قطعا با اینکه یه نفر بگه من برنامه دارم، من وضعیت رو اصلاح میکنم و وعده بده که این معلوم نمیشه پس یعنی رفتی برنامه اقتصادی دو نفر رو مطالعه کردی؟ جان من مطالعه کردی؟!
...
با اینکه تمام مشکل جامعه ما اقتصاد نیست هم خیلی موافقم.
جالبه ک توی انتخابات 88هم عده ای خودشون رو با شعار ولایت مداری توی زبون ها انداختن و سرانجام هم دیدیم چ دولتی تشکیل دادن واکثر همونایی  ک الان در مورد جلیلی جبهه گیری کردن اون موقع همین حرفا رو راجع اون اقا میزدن.و ما نتیجه اون همه تعریفو دیدیم...
خلاصه اینو میخوام بگم  که اینقد اغراق در نشون دادن  شخصیت این اقا و چشم پوشی از نقاط منفی کار ایشون اصلا درست نیست.وامیدوارم همه شما عزیزان هیچ وقت از انتخابی ک کردین در اینده پشیمون نباشین و اگه این اقا روی کار اومدن ما تمام اون چیزایی ک  این روزا در موردش میشنویم رو ببینیم
پاسخ:
واقعا ممنون از انتقاد منصفانه تون. ما هم امیدواریم.
در مورد انتخابات 88 هم نمیشه تضمین داد که یه آدم هیچ وقت تغییر نمیکنه، همون طور که احمدی نژاد با تمام شایستگی هاش تغییر کرد. واسه همین ما اگه 1000 بار هم برگردیم سال 88، با همون شرایط بازم به ایشون رای میدیم.
بله،
برنامه‎هاشو هم دیدم وهم شنیدم،البته نه تمامو کمال.
رضایی طرح هایی به میان آورده که به مغز هیچ یک ازکاندیدا خطور نکرده وبه عقیده‎ی من اگه توی جامعه پیاده بشه واقعا تأثیر داره و طرح یارانه‎ی سبزش واقعا حساب شدست که همزمان روی تولیدِملی-حمایت از کار وسرمایه ایرانی-کارآفرینی-ودرکل اقتصاد تأثیر شگرفی می‎ذاره و جای تقدیر وتشکر ازش.
قالیباف برنامه‎ی جامعی نداره ولی جامع تراز جلیلیه. قالیباف خیلی ماهرانه وهوشیارانه(و موذیانه) نقاطِ حساسِ اقتصادِ مملکت رو نشون گرفته و از جزء جزءِ مشکلاتِ اقتصادیِ جامعه اطلاع داره و همچنین با ضعف‎های اقتصادیِ هم به خوبی آشناست، وحتی گفته که چرا این ضعف ها برطرف نشده برخلافِ جلیلی.(ولی راهِ حلی برای ازبین بردن ضعف‎ها اعلام نکرده و به عقیده‎ی من فقط شعار داده. مثلا اون جایی که گفت اگه بعدِ شش ماه برطرف نکردم مردم یخه‎ام رو بگیرن!)
جلیلی برای این میگم ضعف داره،چون درمورد مشکلاتِ اقتصادی زیاد حرف نمی‎زنه تا مردم بفهمن برنامش چیه وهمش میره سرِ سیاستِ خارجه. حتی اسمِ مستندشو گذاشته مردم+1 ! فقط گهگاهی میاد مشکلات اقتصادی رو مطرح می‎کنه ومی‎گه اینا اگه حل شه مشکلات برطرف می‎شه.
در کل همه میگن ما این مشکلات رو باید حل کنیم،چیزی که همه‎ی دوره‎ها بوده وحل نشده و فقط رضایی با راهِ حل اومده.
درضمن،قالیباف هم گفته که اگه رای بیاره مشکلاتِ معیشتی معلمان رو حل می‎کنه تا دانش آموزانِ صالح ودر نتیجه جامعه سالم داشته باشیم!!!
خسته شدم اینقدر نوشتم بابا! اصلا ولش هرچی شما بگید؛ یاشاسین جلیلی...
پاسخ:
با جمله ی آخری که نوشتی نمیخواستم جوابتو بدم چون این حرفتو نه توهین به خودم بلکه توهین به هم وطنان آذری زبان می دونم ولی از این نتونستم بگذرم که بیانگر بدبینی شما و نداشتن اطلاعات لازمه: «مردم+1» ربطی به مواضع سیاسی و جایگاه آقای جلیلی نداره بلکه این در مقابل ائتلاف های انتخاباتی مثل 2+1 است که بعضی از آقایان دارند.  طرفداران آقای جلیلی معتقدند ایشون فقط به پشتوانه مردم و به دعوت اونها جلو اومده.
موفق باشی
در جواب به دوست گرامی عین میم:
این که آقای قالیباف گفته مشکلات معیشتی مردم رو حل می کنه درست،اما با چه راه حلی؟
یکم به نوع برنامه ها هم دقت کنیم فکر نمی کنم ضرر کنیم...
این که این آقا برنامه های اقتصادیشون خلاف دستورات اسلامی ما و حرفاشون خلاف صحبت امام هست رو فکر نمیکنم بهش شکی باشه...
و راه حل آقای رضایی،نمی دونم واقعا... شاید من درمورد این آقا چیز زیادی نمی دونم و از برنامه هاشون خبر ندارم...
واینکه دوستان میگن دکتر جلیلی همون احمدی نژاد هست...
ما به این حرف امام خمینی تکیه می کنیم که میزان، حال افراد است.آقای احمدی نژاد هم در سال84وهم88 بهترین گزینه بودن و ما انتخابمون ایشون بود،ما از اینکه ایشون رو انتخاب کردیم هیچوقت پشیمون نمیشیم فقط ناراحتیم که مسیر رو تغییر دادن.امروز هم بهترین از نظر ما دکترجلیلی،نه اینکه بقیه بدهستن اما از نظر ما تکلیف بعضی ها و مسیر و هدفشون مشخصه و مطمئن باشید برای کنار زدنشون دلایل خودمون رو داریم...
واقعا امیدواریم اگر دکتر در انتخابات پیروز شدن تا آخر خوب باقی بمونند اما ما نمی تونیم برای یه فرض که شاید ایشون تغییر مسیر بدن کسای دیگه ای رو انتخاب کنیم...
موفق باشید... یا زهرا(س)

اوهوکی!
اولا چند خطِ آخرم فانِ قضیه بود.یکم با دقت و لهجه‎ی طنز بخون. هم مربوط به معلمین،هم مردم +1 وهم یاشاسین جلیلی.
دوما،میشه بگی یاشاسین جلیلی چرا توهینه؟ مگه شما ازش به عنوانِ ناسزا استفاده می‎کنی؟ کلمه‎ی یاشاسین شاید آذری باشه ولی یک لغتِ همه گیره.بیخود سفسطه نکن!!!
سوما، نه، تورو خدا بیا جوابمو بده!
چهارما،درمورد مردم +1 خودم به اندازه کافی اطلاع دارم و محسنِ اخوان خودش تو یک مصاحبه دلیلِ این نام گذاری رو گفتند...
پنجما،ولی تورو خدا جوابمو بده،توروخدا!!!
پاسخ:
اینم جواب شما:
برنامه ی اقتصادی دکتر جلیلی(بخونش)
که به نظر پروفسور درخشان، استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه، راهبردی ترین برنامه موجود بین کاندیداست.
ضمنا درباره توهینت، خودت بهتر از دیگران از منظورت خبر داری و من وقت توضیح دادن این مسائل رو ندارم.
قسمتای مهم برنامشو خوندم که گفتم نسبت به رضایی ناقصه.
اینطوری نمیشه. باید بینِ برنامه‎های اقتصادیِ جلیلی و رضایی یه مناظره‎ی حضوری بذاریم.
درضمن هیچوقتم نگفتم که برنامش راهبردی نیست.خب هرکسی دلایل خودشو داره.
اینم برنامه اقتصادیِ رضایی
.
وهمچنین اینم مطالعه کن.
شمام میتونی شخصا مقایسه کنی(اگر وقت کردی بخونشون)
تایید پرفسور درخشان دلیل بر ارجعیت نیست.هست؟ تمام برنامه‎های کاندیدا رو حداقل یک نفر تایید کرده چه برسه به...
-ولی خدا وکیلی توهین نبود. آخه زنده باد جلیلی کجاش توهینه؟
اونم اینجوری.

پاسخ:
وقتی میگم پرفسور درخشان، جلیلی رو اصلح می دونه نه اینکه ارجحیت داره بلکه منظورم اینه که ادعای برنامه نداشتن جلیل یه حرف بیخودیه که واسه تخریبشون میگن
بعدش هم چه کنم از دست شما که فکر می کنید فقط خودتون زرنگید! باشه إیشاالله توهینی مدنظر شما نبوده ولی در صورت تمایل حضوری توضیح می دم.
۱۶ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۵۸ پایان خوب انتظار
سلام..کاملا موافقم..هم حرفاتون درباره منظره..هم حلزون!!!!خیلی رو اعصابه!!!سر بزنید..یا علی

به نام خدا

مطالب آقای عین میم رو خوندم.

احساسم اینه که تعلق خاطر به اقای رضایی دارند.

قصد تخریب رضایی رو ندارم که اگر فقط 2 مورد از اخبار منتشر شده درباره ایشون رو بگم نظر شما به عنوان یک انسان منصف قطعا تغییر میکنه.

اما نکته قابل عرض اینکه باید در اینگونه موارد به رهنمودهای حضرت آقا متوسل شد تا خیلی شفاف تفاوتهای کاندیداها رو دید.

سوال:شما در آقای رضایی(زرهی پولادین از یاد خدا و توکل میبینید؟)

مگر نه این است که حضرت آقا فرمود سیاه نمایی درباره فضای کنونی کشور نکنند آقایان؟

آیا آقای رضایی به این حرف پایبندند؟

مگر حضرت آقا نفرمودند که :«نگاه من به مسائل کشور سیاه و سفید نیست» آیا اقای رضایی به وضعیت کنونی اینگونه مینگرند؟

ایشان در اولین مصاحبه بعد از اتمام ثبت نام گفتند:باید کاری کنیم که نشاط و شور به خانواده ها برگردد!!!

یالالعجب آیا در خانه ایشان یک نفر به امریکا پناهنده نشد و بعد خود کشی نکرد؟

بقول طلبه هاآیا فاقد میتواند معطی باشد؟

آیا مشکل امروز مملکت ما اجرا است یا برنامه یا هیچ کدام؟

و هزاران سوال از این دست.

رای حجت شرعی می خواهد وبس...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">