بی‌تعارف

به نام خدا
بعضی از دغدغه‌ها را می‌توان نوشت. طنز یا جدی، نقد یا معرفی! فعلا فرقی نمی‌کند.
::
صفا و مروه دیده‌ام، گرد حرم دویده‌ام/
هیچ کجا برای من کرب‌و‌بلا نمی‌شود...

پیوندها

پدران و مادرانِ امروزِ جامعهِ ما همان نسلی هستند که برای پرورش مهارت‌هایشان در دوران کودکی و نوجوانی، امکانات کافی مهیا نبود و معمولا خواسته‌های کوچک و بزرگ آن‌ها لابه‌لای خواسته‌های برادر و خواهرانشان گم می‌شد و امروز تصمیم دارند یک فرزند داشته باشند تا بتوانند برایش جبران کنند!

والدینی که با ورود فرزند به زندگی‌شان، همه توجه و امکانات را معطوف او کرده‌اند و این را حق مسلّم فرزند می‌دانند. مثلا کافیست علاقه‌ای به موسیقی در فرزندشان ببینند تا در هر شرایط مالی برای خرید یکی از آلات موسیقی و تهیه هزینه کلاس‌های آموزشی به تکاپو بی‌افتند و اگر فرزند بخواهد ورزش کند بهترین وسایل و لباس‌های ورزشی را برایش فراهم کنند. هیچ نیاز و خواسته‌ای نیست که در چشم به هم زدنی رفع نشود؛ حتی آرزوهای بلندپروازانه که با توان مالی خانواده تناسبی ندارد و هر چه جلوتر برود می‌خواهد از مرز قانون و شرع هم بیرون بزند!

این توجه بیش از حد والدین اثرات بدی بر شخصیت کودک دارد؛ این‌گونه کودکان غالبا حساس، زودرنج، پرتوقع و کم‌صبر هستند، نمی‌توانند عواقب اشتباهات خود را آزموده و مسئولیت عمل خود را بپذیرند. تک‌فرزندها از جامعه پیرامون‌شان هم انتظار دارند همانند والدین با آن‌ها رفتار کنند و در بسیاری از اوقات که دنیای واقعی کاملا مطابق میل و خواسته‌ آن‌ها و پاسخگوی توقعاتشان نباشد، دچار سرخوردگی و ناسازگاری می‌شوند.

.

 ::

+ با استناد علمی به مقاله آسیب های تک فرزندی از پایگاه اینترنتی حوزه

بی تعارف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">